TomTom verliest aandacht consumenten

TomTom heeft een slecht tweede kwartaal achter de rug in de consumentenmarkt. In de zakelijke markt doet het bedrijf wel nog goede zaken, maar de vraag naar navigatieproducten lijkt af te nemen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens TomTom is de zwakke economie de oorzaak van een negatief effect op de vraag naar navigatieproducten. Vooral bij consumenten neemt de vraag naar elektronica en nieuwe auto’s af, aldus de onderneming. Het bedrijf denkt wel dat de winst per aandeel dit jaar nog zo'n 0,35 euro zal bedragen en dat de omzet uitkomt op ongeveer 1,1 miljard euro.

De onderneming boekte in het tweede kwartaal een nettowinst van 9 miljoen euro, terwijl de omzet daalde met 17 procent tot 262 miljoen euro. Analisten hadden de omzet ingeschat op 272 miljoen euro en de winst op 6,1 miljoen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie