Nederland is weer een topopleiding rijker. Amper drie maanden na het nieuws over de nieuwe topopleiding Digital Design, komt Thuiswinkel.org met een topopleiding voor
e-commerce in samenwerking met Hogeschool TIO.
Aanleiding voor de opleiding is volgens Thuiswinkel.org dat het Nederlandse onderwijssysteem nog niet is ingericht op de snelle, digitale realiteit. Schoolverlaters worden te weinig voorbereid op de vele specialistische beroepen die de afgelopen jaren zijn ontstaan in de wereld van e-commerce.
De hbo-opleiding Marketing, Sales en e-commerce is de eerste stap naar een e-Academy waarin samenwerkingen met bestaande onderwijsinstellingen, praktijkopleiders en het bedrijfsleven centraal staan.
Directeur Thuiswinkel.org Wijnand Jongen: 'De samenwerking met TIO past in de sterke wens om studenten meer actuele e-commerce kennis en skills mee te geven. E-commerce is topsport: de digitale ontwikkelingen volgen elkaar in sneltreinvaart op, en stellen hoge eisen aan managers en medewerkers. In de gehele waardeketen wordt meer agile gewerkt, dat wil zeggen in kleine, data driven iteraties. Digitale competenties spelen een sleutelrol in het innovatieve vermogen van bedrijven. Bij de nieuwe generatie managers en specialisten moet dit in het DNA zitten. Vernieuwing van het onderwijs is daarom noodzakelijk. Studenten moeten diepgaand inzicht krijgen in de digitale waardeketen, en de nieuwe vaardigheden en technieken waarmee zij het onderscheid gaan maken.'
Eind september worden verdere plannen voor de e-Academy gepresenteerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!