SuperHeroes brengt Refugee Emojis onder bij Verenigde Naties

Het creatieve bureau lanceert met 'Refugees are #RealPeople' een platform voor bijzondere verhalen van vluchtelingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens  gaat de politieke discussie allang niet meer alleen over de humanitaire noodzaak van opvang. Met vraagt het creatieve bureau samen met  - de Amerikaanse vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties - aandacht voor de vluchteling als mens.

vroeg SuperHeroes Amsterdam aandacht voor noodhulp aan vluchtelingen met een speciaal emoji-toetsenbord. Mensen die het toetsenbord downloadden, doneerde hun aankoopbedrag direct aan Artsen zonder Grenzen. Naar aanleiding van deze actie werd het bureau door de UNHCR uitgenodigd om ook in de Verenigde Staten bij te dragen aan meer bekendheid over de crisis.

De nieuwe campagne mocht echter niet alleen gaan over problemen, maar moest (juist) hoop, kansen en voorspoed bespreekbaar maken. In verbeelden de emojis verschillende thematieken rond de crisis. Daarnaast is er een uitgebreide set aan campagnemiddelen ontwikkeld, van billboards en t-shirts tot social posts.

Eén van de verhalen die de campagne vertelt is dat van Hany, een blinde fotograaf die dankzij zijn passie een toekomst voor zichzelf creëert. Met deze campagne hoopt USA for UNHCR meer steun te krijgen voor hun werk. De vluchtelingenorganisatie en zijn partners zorgen onder andere voor directe hulp als medicijnen en onderdak, maar ook voor educatie en preventie van epidemieën.

SuperHeroes ontwikkelde de campagne in samenwerking met mobiele ontwikkelaar .

Kijk voor meer informatie en de downloadlinks op de .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie