Volgens SuperHeroes New York gaat de politieke discussie allang niet meer alleen over de humanitaire noodzaak van opvang. Met #RealPeople vraagt het creatieve bureau samen met USA for UNHCR - de Amerikaanse vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties - aandacht voor de vluchteling als mens.
Eerder dit jaar vroeg SuperHeroes Amsterdam aandacht voor noodhulp aan vluchtelingen met een speciaal emoji-toetsenbord. Mensen die het toetsenbord downloadden, doneerde hun aankoopbedrag direct aan Artsen zonder Grenzen. Naar aanleiding van deze actie werd het bureau door de UNHCR uitgenodigd om ook in de Verenigde Staten bij te dragen aan meer bekendheid over de crisis.
De nieuwe campagne mocht echter niet alleen gaan over problemen, maar moest (juist) hoop, kansen en voorspoed bespreekbaar maken. In meer dan 50 verschillende vormen verbeelden de emojis verschillende thematieken rond de crisis. Daarnaast is er een uitgebreide set aan campagnemiddelen ontwikkeld, van billboards en t-shirts tot social posts.
Eén van de verhalen die de campagne vertelt is dat van Hany, een blinde fotograaf die dankzij zijn passie een toekomst voor zichzelf creëert. Met deze campagne hoopt USA for UNHCR meer steun te krijgen voor hun werk. De vluchtelingenorganisatie en zijn partners zorgen onder andere voor directe hulp als medicijnen en onderdak, maar ook voor educatie en preventie van epidemieën.
SuperHeroes ontwikkelde de campagne in samenwerking met mobiele ontwikkelaar Snaps.
Kijk voor meer informatie en de downloadlinks op de speciale campagnesite.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!