Starbucks, pas op je merk!

Het is natuurlijk een supersterk merk, Starbucks.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Upscale fancy koffie met enorme marges, waar mensen probleemloos voor in de rij staan. Zo&;n merk wil je dan maximaal uitnutten. Maar of Starbucks dat nu altijd even goed doet...

Ik ben eigenlijk best wel een Starbucks-fan. Of was het toch lange tijd.

Met name in de beginjaren was het simpelweg de enige plek in de VS waar je een fatsoenlijk sterke kop koffie kon krijgen.

Binnenlandse vlucht

En dan krijg je opeens op een binnenlandse vlucht van Delta een kopje Starbucks geserveerd. Tenminste, &;we proudly serve Starbucks&; staat er op het trieste bekertje, met verder een roze rietje om te roeren, en een doorzichtig bruin goedje dat door moet gaan voor koffie, maar wat nog slapper is dan thee.  

De koffie-ervaring kon niet verder weg zijn van de gewenste en verwachte Starbuck-beleving. Deze brand-extensie is volgens mij alleen maar schadelijk voor het merk.

Het zal op dit moment ongetwijfeld lucratief zijn, maar of het op de lange termijn goed doet...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie