SOCIAL-SHITSTORM Dove reageert niet op kritiek op 'bemoeizuchtige' social-mediacampagne

Verzorgingsmerk Dove vindt dat meisjes #SpeakBeautiful moeten doen. Het publiek vindt: 'Bepaal jij dat?'

Unilever brand Dove bouwt al jaren - volgens sommigen tot vervelens toe - aan het imago van voorstander van &;Real Beauty&;. Campagnes van het verzorgingsmerk - uit verschillende landen - wonnen karrenvrachten aan marketingcommunicatie- en pr-prijzen. Maar de nieuwste social-mediacampagne wordt niet zo goed ontvangen, het veroorzaakt zelfs een mini social-media-shitstorm op. Plaats van handeling: de Verenigde Staten.

&;&; heet de campagne van Dove, de volgende posting legt het uit:

 

 

De bedoeling is dus dat we positief praten op social media om het zelfvertrouwen van meiden op te krikken. Want, redeneert Dove, berichten op social media hebben effect op hoe je je voelt. Negatief, maar ook positief. Dat viel bij veel mensen verkeerd:

 

 

De negatieve reacties zwollen aan toen Dove daarna ook nog eens refereerde de verkiezingstrijd tussen Clinton en Trump.

 

 

De ene reactie was nog scherper dan de andere:

 

 

Dove blijft zitten terwijl het geschoren wordt en reageert op geen enkele manier op de kritiek. 

Overigens worden er ook positieve reacties gegeven op de campagne:

 

 

Bron: via

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie