Unilever brand Dove bouwt al jaren - volgens sommigen tot vervelens toe - aan het imago van voorstander van 'Real Beauty'. Campagnes van het verzorgingsmerk - uit verschillende landen - wonnen karrenvrachten aan marketingcommunicatie- en pr-prijzen. Maar de nieuwste social-mediacampagne wordt niet zo goed ontvangen, het veroorzaakt zelfs een mini social-media-shitstorm op. Plaats van handeling: de Verenigde Staten.
'#SpeakBeautiful' heet de campagne van Dove, de volgende posting legt het uit:
If you know a girl who has been negative online—about herself or others—try this fun activity to spread positivity. #SpeakBeautiful pic.twitter.com/cEZZbCz4ye
— Dove (@Dove) October 18, 2016
De bedoeling is dus dat we positief praten op social media om het zelfvertrouwen van meiden op te krikken. Want, redeneert Dove, berichten op social media hebben effect op hoe je je voelt. Negatief, maar ook positief. Dat viel bij veel mensen verkeerd:
.@Dove STOP TELLING WOMEN HOW THEY SHOULD FEEL.
— 48% Tits (@Scientits) October 18, 2016
De negatieve reacties zwollen aan toen Dove daarna ook nog eens refereerde de verkiezingstrijd tussen Clinton en Trump.
@Dove Really, Dove? Playing politics?!.....there are 1000s of soaps on the market, bye
— Rosanne (@NosyRosy51) October 19, 2016
De ene reactie was nog scherper dan de andere:
@Dove all the dove soap in the world won't clean the slime off this campaign
— Owen Benjamin (@OwenBenjamin) October 19, 2016
Dove blijft zitten terwijl het geschoren wordt en reageert op geen enkele manier op de kritiek.
Overigens worden er ook positieve reacties gegeven op de campagne:
@Dove @arielwinter1 @chescaleigh @JeannetteKaplun @vvanedwards thank you dove for helping to make a difference God bless u all
— Deborah (@mushoe01) October 20, 2016
Bron: MarketWatch via BNR.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!