SMS-reclamecode in werking sinds 1 april

Consument kan nu ook klacht indienen over misleidende reclame voor SMS-diensten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe reclamecode voor het aanbieden van sms-diensten is op 1 april 2009 in werking getreden. Dat maakt in een persbericht bekend. Met deze code kan de consument misleidende reclame voor SMS-diensten aan de kaak stellen bij de Reclame Code Commissie. De code stelt duidelijke regels aan reclame voor SMS-diensten zoals ringtones, realtones, sounds en games voor mobiele telefoons. Het doel is om misleiding te voorkomen.

De code is als opgenomen in de Nederlandse Reclame Code (). Indien men een klacht wil indienen op basis van deze code omdat men van mening is dat de code niet is nageleefd, dan is dit mogelijk na een overgangsperiode van zes weken.

De code is tot stand gekomen in overleg met de , waarin
de SMS branche is vertegenwoordigd. Deze stichting houdt zich sinds vorig jaar bezig met een verscherping van het toezicht op de SMS branche.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie