"Een product kopen op internet begint met een specifieke zoekopdracht’’ zegt product manager Kelly van der Veen. “Je vindt in één keer wat je wilt hebben. Alleen kom je altijd bij grote webshops terecht, waar het puur om de prijs gaat. Shoppen gaat eigenlijk om iets anders. Tijdens het winkelen in de stad krijg je advies van iemand met liefde voor zijn winkel en producten. Om deze reden ga je naar de winkel en niet naar een webshop. Wij dachten: Waarom begint deze ervaring pas in de winkel en niet al online?"
Selly stelt onafhankelijke ondernemers in staat om hun doelgroep ook online en mobiel te bereiken. Met de zojuist gelanceerde app en website willen de bedenkers het gemak van online winkelen overbrengen naar de fysieke winkel. Via een zogeheten 'hengelen' functie kan de gebruiker een vraag uitzetten. Het systeem matcht die met de juiste winkels. Winkeliers kunnen reageren via de chatfunctie in de app.
Ook is het mogelijk om een Twitter- of Instagram-account aan Selly te koppelen. Hierna kan de Selly gebruiker tweeten of Instagram berichten plaatsen met de hashtag #sellyhengel. “Zo vraag je niet alleen je eigen volgers, maar ook de Selly winkeliers om hulp”, aldus Aris Thijssen van Selly Amsterdam.
Shoppers kunnen met Selly vanaf vandaag terecht bij 75 ondernemers in Amsterdam. De app is gratis te downloaden via www.sellyamsterdam.com.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!