Het bedrijf hoopt studenten hiermee enthousiast te maken voor het starten van een eigen bedrijf dat is gericht op real-time en smart data-toepassingen. Ook wil SAP de start-ups in de eerste jaren op weg helpen bij het realiseren van hun doelstellingen.
Naast een programma om kennis te delen over real-time analytics, wil SAP de potentiële ondernemers bekend maken met Design Thinking. Bij deze methode staat een andere manier van denken centraal. In plaats van uitgaan op welke mogelijkheden een technologie biedt, bekijkt een ondernemer eerst wat er nodig is om de klantervaring te verbeteren en een betere dienstverlening te bieden. Daarna gaan zij pas kijken welke technologie voorhanden is. SAP: ‘Deze verandering van mindset daagt bedrijven uit om te blijven innoveren en biedt start-ups de kans om snel uit te groeien naar een grote onderneming met een wereldwijde afzetmarkt.
SAP wijst erop dat Nederland zo’n 7.000 start-ups kent die goed zijn voor ongeveer 16.000 banen en een gezamenlijke omzet van bijna twee miljard euro. SAP: ‘Afgezien van het economische belang van start-ups, zetten ze ook de standaard voor (open) innovatie. Bovendien zijn ze erg sterk in het bedenken van nieuwe ideeën. Waardoor dergelijke jonge bedrijven een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de technologie die nodig is om grote hoeveelheden data te kunnen analyseren.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!