Dat geldt ook voor de vestigingen in Duitsland, Scandinavië en Italië. De kantoren in Spanje en Latijns Amerika maken geen deel uit van de transactie, maar zullen onder licentie de technologie en merknaam van smartclip blijven voeren. De aankoopprijs voor Mediengruppe RTL Deutschland voor het verkrijgen van 93,75 procent van de aandelen van smartclip bedraagt 46,9 miljoen. De transactie moety nog wel ter goedkeuring worden voorgelegd aan het Duitse Federale Kartel kantoor.
Smartclip werd opgericht in 2008. Inmiddels bundelt het bedrijf wereldwijd online video advertising inventory van 700 publishers en verzorgt ze de integratie en het aanbieden van video advertising voor alle internet-connected devices. Daarnaast adviseert het ook in Connected TV en multiscreen advertising.
De overname van smartclip is voor RTL Group een aanvulling op de investeringen die het mediaconcern al deed op het gebied van digital advertising sales, waaronder met name SpotX. De acquisitie moet volgens ceo Anke Schäferkordt aanzienlijk bijdragen aan 'het versterken van de positie als belangrijkste verkoophuis voor video advertising' in Duitsland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!