Rotterdam wint Reputatiemanagement Award 2015 met ‘make it happen’-mentaliteit

Professionals waarderen hernieuwd imago van no-nonsense, werelds en grensverleggend

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Rotterdam heeft de Reputatiemanagement Award 2015 gewonnen. Een derde (32%) van de 1250 stemmende marketing- en communicatieprofessionals koos de afgelopen maand voor Rotterrdam als beste van de zeven finalisten. De prijs werd donderdag 3 december in Amsterdam uitgereikt aan Rotterdam. Naast de winnende havenstad stonden het Alexander Monro Borstkankerziekenhuis, Enexis, Jumbo, &samhoud, Vandebron en VGZ in de finale. 

Volksaard

Met de winst  laat Rotterdam zien dat de gekozen strategie voor citymarketing aanslaat. Professionals waarderen het hernieuwd imago van Rotterdam van no-nonsense, werelds en grensverleggend. Michiel Koorenhof, communicatiemanager van de gemeente Rotterdam: &;De drive en het enthousiasme in de stad worden gezien&;. 

Volgens Koorenhof is het de kracht van de cityarketing dat die aansluit bij de volksaard: &;&;Make it happen’ is een kreet die heel goed bij Rotterdam past omdat het uitnodigt er zelf iets van te maken.&Het imago van Rotterdam verbetert inmiddels sterk bij professionele stakeholders en ook bij de bewoners, aldus Koorenhof: &;De trots in de stad echt is toegenomen.&;

Best practises delen

Het doel van de Reputatiemanagement Award is de verdere professionalisering van het vakgebied te stimuleren en best-practices met elkaar te delen. Rotterdam heeft volgens de professionals &;haar reputatie zichtbaar weten te vergroten door zich breed en actief te verbinden met alle stakeholders&;.

De initiatiefnemers Motivaction, StakeholdersLab en DCR bieden met de Reputatiemanagement Award &;een alternatief voor de vele awards die er al zijn op het gebied van reputatie&;.

Opgestroopte mouwen

Jurylid Karel Slootman, kan zich goed vinden in de winnaar: &;Ik heb zelf als Amsterdammer tijdens een recente stedentrip naar Rotterdam de dynamische vibe ervaren die er hangt. Wat mij betreft een verdiende winnaar die met doorzettingsvermogen en opgestroopte mouwen aan de slag is gegaan en ik wens ze toe dat ze daarmee doorgaan, want het werk is nog niet af.&

Samenstelling jury

De onafhankelijke jury bestond uit Peter Kerkhof, hoofd van de afdeling Communicatiewetenschap aan de VU Amsterdam, Mireille Spapens, manager marketing en communicatie bij Ipse de Bruggen, Henk Noort, directeur StakeholdersLab, Ron van der Jagt, voorzitter Logeion en partner bij de Reputatiegroep, Rocco Mooij, hoofdredacteur Communicatie Magazine en Communicatie online en Karel Slootman, managing partner Motivaction.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie