Rolo wint Ster Gouden Loeki Aller Tijden

‘Olifant’uit 1996 is het populairst bij het publiek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat werd zojuist bekend tijdens een event in Amsterdam. 

Credits

Commercial: Olifant (1996)
Adverteerder: Rolo (Nestlé)
Bureau: Ammirati Puris Lintas
Art/copy: Marcel Frensch, Diederick Koopal, J-P Nieuwerkerk
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Rogier van der Ploeg

 

Adverteerder en makers ontvingen de prijs, die ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van Ster werd uitgereikt, uit handen van scheidend directeur Arian Buurman.


Dit waren de elf andere nominaties:

‘Bommetje’ uit 1997 van Melkunie en Lowe Kuiper & Schouten

‘Der Rudi’ uit 2002 van Heineken en TBWA\Neboko

‘Goeiemoggel’ uit 2007 van KPN en N=5

‘Klok’ uit 1989 van Centraal Beheer Achmea en DDB

‘Lekker lang bellen’ uit 2012 van Telfort en N=5

‘Met de Fiat Panda lach je iedereen uit’ uit 1983 van Fiat en PMSvW

‘Petje Pitamientje’ uit 1985 van Calvé Pindakaas en JWT

‘Pietertje’ uit 2010 van Calvé Pindakaas en Alfred International

‘Stoplicht’ uit 1996 van Fruit Joy en Lowe Kuiper & Schouten

‘Walk-in Fridge’ uit 2009 van Heineken en TBWA\Neboko

‘Zwanen’ uit 1995 van KLM en PMSvW

Deze commercials zijn volgens de vakjury, onder voorzitterschap van Barbera Wolfensberger, ‘gegrift in ons collectieve geheugen, bepalend voor een tijdperk en pareltjes die de tand des tijds glansrijk doorstaan hebben.’

Ze zijn ook te bekijken.

Totstandkoming Ster Gouden Loeki Aller Tijden
Een onafhankelijk publiekspanel van GfK nomineerde 50 tv-commercials. De vakjury bepaalde de top 12. De eindstem was weer voor het publiek. Een groot publiekspanel van GfK beoordeelde de 12 overgebleven commercials, waarna de winnaar van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden werd bepaald. 
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie