Red de retail

Retailers kunnen alleen overleven als ze zich ontwikkelen tot omnichannelspelers. Wie dat niet wil of kan, is ten dode opgeschreven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat zegt Jorij Abraham van deze week in het coververhaal van Adformatie over het nieuwe retailen.

De retailer van  nu is vooral bezig zijn hoofd boven water te houden, constateert Abraham. Het hele middensegment dreigt te verdwijnen als gevolg van de crisis en de online concurrentie van bedrijven als Wehkamp.nl en Zalando. ‘Maar de grootste dreiging moet nog komen, namelijk van internationale retailers, betaald door venture capitalists.’

Hoe je je daartegen teweer kan stellen? In elk geval door het  ‘slim gebruiken’ van klantdata. Want dat wordt volgens Abraham de basis van elk retailsucces, of je nu een grote of kleine speler bent.

Ook de nieuwe Microsoft-baas Satya Nadella gelooft daar heilig in. ‘Our industry does not respect tradition – it only respects innovation’, schreef hij op zijn eerste werkdag in een mail aan alle collega’s. En verlegde prompt de focus naar mobile en big data.

Lees het volledige artikel ‘Rat race in de retail’ in Adformatie 6.

Foto: ANP.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie