De gedoneerde spullen worden vervolgens verkocht in de 42 Terre des Hommes winkels verspreid door heel Nederland. Zo geven we mooie spullen een tweede kans, is het idee, en met de opbrengsten helpen we Terre des Hommes in de strijd tegen wereldwijde kinderuitbuiting.
De ‘Tehuisdoos’ maakt deel uit van de Wonen-campagne van Rabobank, de grootste hypotheekverstrekker van Nederland.
Onderzoek
Uit onderzoek van GfK naar opgeslagen, niet gebruikte spullen en weggeefgedrag, blijkt dat veel waardevolle spullen verloren gaan, elke dag dat er honderden mensen verhuizen in Nederland.
51% van de Nederlandse gezinnen geeft aan ongebruikte spullen weg te gooien in plaats van deze in te leveren voor hergebruik. Dit betekent 13 miljoen vuilniszakken per jaar, gevuld met boeken, muziekinstrumenten en kleding waar niks meer mee gedaan wordt.
Albert Jaap van Santbrink, directeur van Terre des Hommes, is blij met het maatschappelijk initiatief van de Rabobank: ´Onze winkels krijgen hiermee een nieuwe impuls. Ze kunnen spullen die waarde hebben tegen een scherpe prijs verkopen. Met de opbrengst kunnen we kinderen die worden uitgebuit een veilige plek geven.’
Voor de lancering van dit speciale project maakte Ogilvy Amsterdam in opdracht van de Rabobank en Terre des Hommes deze film:
Rabobank 'Tehuisdoos' NL
Credits
Klant: Rabobank Nederland - Rob Luters, Marianne Bruijn
Partner: Terre des Hommes – Harald de Boer, Sander Hanenberg
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Creatie: Jurriaan Noij, Marco de Jong, Darre van Dijk, Martijn de Jong
Packaging Design: Esra Bueyuekdoganay
Productie: Jacqueline Castricum, Christel Hofstee, Pieter Bokhorst
Account: Annelouk Kriele, Huib Koch, Ester Flinkenflogel
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!