PHD, onderdeel van OmnicomMediaGroup Nederland, wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.
Rabobank besloot zich afgelopen zomer te 'herbezinnen' op een nieuw mediabureau en het contract met Initiative werd in goed overleg opgezegd.
Rabobank gaf als reden voor de heroriëntatie dat 'het medialandschap de afgelopen jaren ingrijpend veranderd is en nog grote ontwikkelingen zal gaan doormaken in de toekomst. Met name op het gebied van klantinzichten en de sterk verkorte time to market liggen er uitdagende vraagstukken voor de bank.'
Rabobank koos voor een shortlist met daarop twee bureaus: PHD en MEC. De keuze viel op PHD. Initiative heeft zelf besloten om niet deel te nemen aan het pitch-traject, ondanks de uitnodiging van Rabobank om dat wel te doen.
De nieuwe strategie voor media en middelen heeft betrekking op de Rabobank Groep en de labels die daaronder vallen.
Visie
Bert Kamp, mediastrateeg Rabobank Groep: ‘PHD heeft ons overtuigd met de visie die ze hebben op de mediawereld. Hun geavanceerde tools en innovatiekracht gaan ons verder helpen in het realiseren van onze doelstellingen. Traffic4u en a friend of mine blijven respectievelijk ons digitaal en social media advertising bureau. De relatie met Initiative eindigt hiermee na een plezierige samenwerking van 8 jaar.'
Patrick Molleman, managing director PHD: 'Wij zijn buitengewoon trots om voor deze prachtige merken te gaan werken. Rabobank Groep heeft ambitieuze doelstellingen en wij kunnen niet wachten om onze bijdrage te leveren aan de realisatie hiervan.'