PwC: 'Advertentiebudgetten definitief van tv naar internet'

Adviesorganisatie PwC zegt in haar Entertainment & Media Outlook 2014-2018 dat het medium televisie voor grote uitdagingen staat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Accountant- en adviesorganisatie PwC trekt in haar Entertainment & Media Outlook 2014-2018 de conclusie dat economisch herstel ervoor zorgt dat de inkomsten uit tv-advertenties de komende jaren nog stijgen, maar dat dit medium desonndanks voor grote uitdagingen staat. PwC: &;Pas in 2016 zijn de tv reclame inkomsten weer boven 1 miljard euro en daarmee op het niveau van 2011. Tegelijk wint de verschuiving naar andere digitale kanalen aan terrein om tv op achterstand te zetten.&;

Ennèl van Eeden, mediaspecialist bij PwC, zegt in een verklaring naar aanleiding van de Entertainment & Media Outlook het volgende: &;Consumenten hebben de afgelopen jaren zoveel mogelijkheden gekregen om content en nieuws tot zich te nemen. Een traditioneel massamedium als tv legt het op den duur af tegen de flexibiliteit en de talloze mogelijkheden van internet. Publieke- én commerciële omroepen proberen wel in te spelen op trends als video on demand services die aan populariteit winnen. Zowel de content als de faciliteiten zijn sterk verbeterd. Bovendien kent Nederland een van de hoogste penetratie van breedband, waardoor de meeste huishoudens kunnen streamen in hoge kwaliteit.&;

Bron: PwC

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie