De chatbot van contractassistent Roos maakt het als eerste in Nederland mogelijk voor gebruikers om op een makkelijke en toegankelijke manier hun contracten te beheren, stroom en gas te vergelijken en direct actie te ondernemen vanuit de chatomgeving.
Vragen van Roos
Door antwoord te geven op een aantal vragen kunnen gebruikers van de Roos-chatbot advies krijgen over de huidige contractsituatie. Gebruikers hoeven geen account aan te maken.
De chatbot geeft gebruikers de drie beste overstapaanbiedingen en het verlengaanbod bij de huidige energieleverancier. Als er voordelige overstapmogelijkheden zijn, geeft de chatbot dat ook aan. Als een gebruiker direct wil overstappen of verlengen, kan dat direct vanuit de Roos-chatbot.
Gemak
Gerard Laanstra, cto van Roos licht toe: ‘De chatbot werkt sneller dan een website of mobiele app en veel makkelijker dan een online formulier. Het is een eerste voorbeeld hoe de technologie van Roos dadelijk op verschillende platformen beschikbaar zal zijn. Ons doel is om steeds de intelligentie en data-integraties achter onze virtuele assistent te verbeteren, zodat de digitale assistent de consument kan helpen zoals een adviseur dat zou doen in de offline wereld.’
Groter aanbod
Roos vergelijkt minimaal dertig energieleveranciers, van zowel de grootste energieleveranciers als de kleine lokale aanbieders.
Naast energieadvies en direct afsluiten via Roos op Facebook Messenger wordt het aanbod binnenkort uitgebreid met verzekeringen, mobiel, internet/tv/bellen en andere type contracten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!