Dat verklaart Martijn van der Kolk, directeur van de CV De Vrije Pomp, dat Peut in de markt zette. ‘Tien jaar geleden was je als zelfstandige dealer nog partner van de leverancier, maar daar is steeds er meer afstand in gekomen. Het is erg verzakelijkt. De goedkopere stations die grote merken op de markt gebracht zijn direct gaan concurreren met dezelfde ondernemers die fors geld neerleggen om een bord van Shell, BP of Esso op te mogen hangen.’
Anders geblend
Van der Kolk geeft in een vraaggesprek met Tijdschrift voor Marketing aan dat het weinig uitmaakt wat er uiteindelijk onder de tankdop terecht komt: ‘De benzine die u en ik tanken, komt allemaal uit hetzelfde gebied. Het is misschien iets anders geblend, maar het is gewoon dezelfde peut, hetzelfde goedje. Ik denk wel dat we beter op de wensen van de consument kunnen inspelen. De ondernemers kunnen acties met elkaar kunnen bedenken en betere dienstverlening bieden aan hun klanten. Echt, zet een paar ondernemers bij elkaar en je hebt heel wat meer denkkracht en ervaring dan een afdeling marketing van zo’n groot merk.’
De Vrije Pomp-directeur zegt dat Peut flink wil gaan doorgroeien en een paar honderd stations onder zijn merk wil hebben. ‘Dan dekken we een behoorlijk deel van de 2000 zelfstandige stations in Nederland.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!