Dus speciaal voor het WK 2006 is er nu de Hollandse bierpul; een oranje handvat met een kliksysteem waarin een bierflesje vastgeklikt kan worden.
Zo krijgt je flesje de kenmerken van een bierpul. Daarnaast zit er bovenin het handvat een fluitje verwerkt, waarmee oranje aangemoedigd kan worden.
De bierpul is ontwikkeld door drie studenten van de opleiding Small Business & Retail Management te Eindhoven. Mede initiatiefnemer Daan Buscop: "Het productidee is als grap ontstaan, maar vanwege de grote interesse zijn we er nu zeer serieus mee bezig"
Zo zijn aspecten als product en marktpositionering belangrijke onderdelen geweest bij de ontwikkelin. Tweede iniatiefnemer Guus van Gestel: "Het niet opwarmen van het flesje bier door je hand is een functioneel aspect, maar waar het tijdens het WK daadwerkelijk om gaat is de grap van het product, met een knipoog naar de Duitsers"
Derde initiatiefnemer Max Dupuis tot slot: "Het is super! De verkoop gaat bovenverwachting goed. Tot nu toe hebben we vooral aan bedrijven verkocht, maar ons doel is ook de consumenten te bereiken."
De bierpul kost tweeënhalve euro.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!