Oplagedaling voor landelijk dagbladen in 2007

De Telegraaf en AD Nieuwsmedia zagen in 2007 hun oplage dalen. Vooral het AD moest fors terug in totaal betaalde kernoplage in vergelijking met 2006: van 456.388 naar 424.624 exemplaren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde gecertificeerde jaarcijfers van 2007 van Hoi. De Telegraaf zag de oplage dalen van 644.114 naar 635.371. De Telegraaf op zondag boekte wel winst: van 637.818 naar 639.977.

De Volkskrant ging van 252.821 naar 241.249 exemplaren en NRC Handelsblad van 218.379 naar 207.845. Het Parool verloor licht: van 64.113 naar 63.940 exemplaren.

Beter verging het Trouw: van 93.475 naar 94.018 exemplaren en Het Financieele Dagblad: van 53.533 naar 56.065. NRC Next kwam in zijn eerste jaar uit op een oplage van 62.671 exemplaren.

De totaal verspreide oplage van Metro ging van 465.224 naar 516.488. De Spits-oplage groeide van 401.553 naar 421.858. Dagblad De Pers noteerde voor 2007 een oplage van 479.342. Van DAG zijn geen Hoi-cijfers beschikbaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie