Omzetdaling Schuitema in 1e kwartaal

De daling is gevolg van de afname van het aantal C1000 winkels.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘De daling van de omzet over het eerste kwartaal is een gevolg van de afname van het aantal C1000 winkels.’ Dat zegt Tom Heidman, voorzitter van de directie van Schuitema n.v. in een toelichting op het tussentijds bericht over het 1e kwartaal van 2009.

De netto omzet van Schuitema daalde in de eerste 16 weken van dit jaar 8,4 pct ten opzichte van vorig jaar. In 2008 was dat 1.032 miljoen, dit jaar 945 miljoen. Het aantal winkels daalde echter harder; met 16 pct. (369 winkels dit jaar, 439 vorig jaar.) De omzet per winkel steeg dan ook met 6,6 pct. De gemiddelde weekomzet per winkel steeg van 182.000 naar 194.000 euro. Schuitema verklaart deze toename als het gevolg van succesvolle promotionele activiteiten gedurende het eerste kwartaal.

Het bedrijfsresultaat daalde sterk, met 37 pct, van 28,9 miljoen naar 18,2 miljoen. Dat staat niet in verhouding tot de daling van het aantal winkels. Toch is die daling van het bedrijfsresultaat volgens Schuitema voornamelijk het gevolg van een daling van het aantal C1000 winkels.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie