Ochama, een (supermarkt)webwinkel met fysieke ophaalpunten, breidt vanuit startland Nederland uit naar België, Frankrijk en Duitsland. Dat meldt de Chinese e-commercereus JD.com, verantwoordelijk voor Ochama. De bedrijfsactiviteiten in de drie nieuwe landen zijn al gestart.
Andere formule
Ochama is in januari van start gegaan in Nederland met een webwinkel en één ophaallocatie die sterk leunt op robotisering. Inmiddels zijn er vier ophaallocaties (in Leiden, Diemen, Rotterdam en Utrecht) en heeft het bedrijf een samenwerking gesloten met Blokker om meer pick-up-points te realiseren. De webwinkel rekent in Nederland bezorgkosten bij thuislevering, ongeacht het bestelbedrag. Ophalen is gratis.
In België, Frankrijk en Duitsland gaat Ochama een iets andere formule hanteren. Bestellingen vanaf 79 euro worden gratis thuisbezorgd. Onder dat bestelbedrag betaalt de consument vier euro bezorgkosten.
Meer over Ochama
Ochama verkoopt in Nederland uiteenlopende supermarktartikelen, aangevuld met producten voor thuis en elektronica. Het totale assortiment omvat zo'n tienduizend producten.
Adformatie publiceerde in januari een achtergrondartikel over de strategie van Ochama.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!