NS en MiCompany finalisten voor prestigieuze wetenschapsprijs

NS werd in 2011 geconfronteerd met een grote daling van de consumententevredenheid en vroeg aan datascience-bedrijf MiCompany om dit te onderzoeken, samen met de Rijksuniversiteit van Groningen.

Dit resulteerde in een grootschalig data-driven en wetenschappelijk project over de determinanten van consumententevredenheid bij de NS, en de ontwikkeling van voorspellende modellen De resultaten van dit project zijn geselecteerd om mee te dingen naar de prestigieuze .

Het project met de naam ‘An Analytical Based Service Monitor and Improvement System for the National Dutch Railways: A Big Data Approach. Joost Bosma (NS), Martin Heijnsbroek (MIcompany and Peter Verhoef (RuG/FEB)’ heeft concurrentie van andere finalisten als MIT, Stanford University en de London Business School, met cases over E-bay en de World Bank. Vrijdag 17 juni wordt de winnaar bekend gemaakt op de in Shanghai.

De finalisten op een rij:

  • “Building Optimized and Hyperlocal Product Assortments: A Nonparametric Choice Approach” by Vivek F. Farias (Massachusetts Institute of Technology), Srikanth Jagabathula (New York University), and Devavrat Shah (Massachusetts Institute of Technology).
  • “Managing Advertising Campaigns for New Product Launches in the Automobile Industry: An Application at Mercedes-Benz” by Marc Fischer (University of Cologne and University of Technology Sydney).
  • “An Analytical Based Service Monitor and Improvement System for the National Dutch Railways: A Big Data Approach” by Joost Bosma (National Dutch Railways), Martin Heijnsbroek (MIcompany), and Peter C. Verhoef (University of Groningen, Customer Insights Center).
  • “Consumer Heterogeneity and Paid Search Effectiveness: A Large Scale Field Experiment” Thomas Blake (eBay Research Labs), Chris Nosko (University of Chicago and eBay Research Labs), and Steven Tadelis (UC Berkeley and eBay Research Labs).
  • “The Impact of Marketing Skills on Business Growth, Prosperity, and Survival: Insights from a Randomized Controlled Trial in Collaboration with the World Bank” by Stephen Anderson-Macdonald (Stanford University), Rajesh Chandy (London Business School), and Bilal Zia (World Bank).

De jury bestaat uit John Roberts (voorzitter), Dominique Hanssens (ISMS), Bernd Skiera (EMAC), Earl Taylor (MSI), K. Sudhir (Marketing Science) en Steve Cohen (Industrie).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie