Bij de adverteerders valt wederom Heineken op met drie nominaties bij de SpinAwards. De Postbank en Nokia hebben elk twee nominaties.
Verder is het veld breed gespreid. Bij de bureaus leidt Euro RSCG 4D met 4 nominaties. Qi, Media Republic en LostBoys zijn ieder goed voor drie nominaties. Bij de bureaus met één nominatie zien we dit jaar diverse nieuwe namen.
Alle genomineerden krijgen de kans om hun case persoonlijk toe te lichten tijdens de SpinAwards Day op 6 april in het Instituut voor Interactieve Media (Hogeschool van Amsterdam). De korte presentaties zijn voor iedereen gratis te bezoeken. De winnaars worden op 13 april bekend gemaakt tijdens SpinAwards Night in de Westergasfabriek in Amsterdam.
Bestuurslid Huib Maaskant: 'Er is streng maar rechtvaardig gejureerd. De nominaties zijn stuk voor stuk cases die met kop en schouders boven de rest uitsteken. Het niveau is zeldzaam hoog. We kunnen rustig stellen dat we in Nederland tot de internationale top behoren.'
Voorzitter Stephan Fellinger: 'De groep genomineerden is een brede groep. Dat is een positieve ontwikkeling, want er is een sterk fundament nodig om deze groeisnelheid vast te houden. Het is duidelijk dat de interactieve industrie in Nederland een industrie is waar men rekening mee moet houden. En dit is nog maar het begin'.
Het vakpubliek mag dit jaar stemmen voor twee vakpublieksprijzen: Beste interactieve adverteerder en (als nieuwe categorie) Beste interactieve bureau. Voor beide prijzen heeft de vakjury een shortlist opgesteld. Het stemmen loopt via de website van de SpinAwards.
Nominaties SpinAwards 2005
Beste online campagne (6)
Chatman (Hi Bla Bla) Lost Boys i.s.m. MindShare Interaction, FHV, Backbone / KPN Hi
El Tiempo Honcho Qi / Heineken Brouwerijen
Hi Bling Bling Lost Boys i.s.m. MindShare Interaction, FHV, Backbone / KPN Hi
Pakman Achtung! / Suitsupply
Sneeuwbol voor Pakistan Publicis Dialog / Het Nederlandse Rode Kruis
Tapvat Introductiecampagne Qi, Media Republic & Brand New Telly / Heineken Brouwerijen
Beste mobiele concept (3)
CarSpotter For Sale Communicatie Amsterdam / For Sale Communicatie Amsterdam
H.E.L.L.O. Spotcodes Qi / Heineken Brouwerijen
MusicDownloads Party PPGH/JWT / Vodafone
Beste website concept (5)
Douwe Egberts Leuteren LEMZ / Douwe Egberts Nederland
Hyves Hyves / Hyves
Nokia 20Lives Euro RSCG 4D / Nokia
Schooljaar 05/06 BVH Groep / Ministerie van OCW
Mystery Guest Euro RSCG 4D / Nationale Postcode Loterij
Beste crossmedia campagne (4)
Blowkwartet Keesie / Trimbos Instituut
De Zoektocht naar de Arke Sekra Keesie / NS/Tijd voor Lezen
Mijn Postbankpas Leukwerkt Worldwide & OER-Satama / Postbank N.V.
The Flight of the Golden Container Euro RSCG 4D / Air France KLM Cargo
Beste vrije interactieve concept (3)
Eccky Media Republic / Media Republic
KabukkiBattle La Communidad / MTV Networks
The Blackbeard Connection ZGrounds / ZGrounds
Beste game concept (8)
Master Li TvZ Interactive / Lesli Vuurwerk BV
Melk de Yak TEQUILA / UPC Broadband Holding Services BV (Chello)
Professionals - Pool Paradise Ranj Serious Games / OTIB
Pakman Achtung! / Suitsupply
Innercity the Game Scanr, Lloyd and Acardi, Ahead of the Game / ID&T
Nokia 20Lives Euro RSCG 4D / Nokia
Sportlife DEEP - Arctic Games Campagne Lost Boys / Leaf Holland BV
Postbank Blue World Ijsfontein / Postbank N.V.
Innovatieprijs (3)
Aard van het beestje HKU en Telematica Instituut / ART (Aibo Research Team)
Eccky Media Republic / Media Republic
Villa Neuzenrode Info.nl / Cliniclowns
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!