Nederland is een online levensmiddelenaanbieder rijker. Crisp, dat zichzelf ‘de Nederlandse online supermarkt voor kwaliteitsproducten’ noemt, is vandaag live.
De online versmarkt zegt in een toelichting: ‘Producten waar je nu stad en land voor afloopt om ze bij verschillende specialisten te kopen, zijn bij Crisp op één plek te vinden.’ Net als bij bijvoorbeeld online supermarkt Picnic gaat het bestellen van boodschappen via een app. In tegenstelling tot Picnic worden de producten door heel Nederland thuisbezorgd, en wel op de volgende dag. (Belofte: ‘Zes dagen per week, voor 22:00 uur besteld, de volgende avond in een 1-uurs tijdvak thuisbezorgd.’)
Overigens bevat het assortiment van Crisp ook houdbare producten zoals koffie, specerijen en wijn.
Streekselecties + Picnic = ...
Crisp is opgericht door Tom Peeters, Michiel Roodenburg, René Bink en Eric Klaassen. Peeters was co-founder van Westwing, de internationale e-commerce home & living-formule die onlangs naar de beurs ging. Roodenburg heeft tien jaar finance-ervaring bij Ahold. Bink, die opgroeide op een boerderij, was directeur van groothandel in lokale versproducten StreekSelecties BV. Klaassen tot slot is de oprichter van digital strategy adviesbureau Bloom dat onder meer de mobiele app voor -nu - marktgenoot Picnic maakte.
Marqt
De vergelijking met Marqt dringt zich op omdat Crisp producten belooft die niet alleen vers, lekker en in het seizoen zijn, maar ook die rechtstreeks worden ingekocht bij kleine makers en kwekers ‘die precies weten wat ze doen’. Crisp: ‘Zo komen de mosselen uit Zeeland van familiebedrijf Neeltje Jans, de witlof van teler Huisman uit Benningbroek, de Hollandse Noordzee schol van de TX36 vissersboot van Jan en Jaap van Vis en handgemaakte worstenbroodjes van Remco Beekman uit Brabant.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!