`Nieuw soort veeleisende shopper in opkomst`

TCC, dat zich bezighoudt met retailmarketingprogramma’s, voorspelt dat er een nieuw ‘soort veeleisende shopper’ in opkomst is. Deze consument heeft andere ideeën over waarden en loyaliteit en hoge verwachtingen ten aanzien betere winkelervaringen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit onderzoek van retailanalist Planet Retail, blijkt dat demografische verschuivingen en technologische innovaties verantwoordelijk zijn voor zogenaamde ‘post-recessieconsumenten’ met een ‘always-on’ mentaliteit. De technologische innovaties hebben gezorgd voor nieuwe koopmomenten zoals onderweg of ‘s nachts, die oorspronkelijk werden gezien als ‘dark spots’ voor de retail-industrie.

Trend
Verouderende gemeenschappen, urbanisatie en sterke groei in het aantal eenpersoonshuishoudens hebben gezorgd voor de groei van het aantal kleine winkelformats. Deze trend wordt volgens TCC gevoed door de vraag naar simpeler, sneller en gemakkelijker winkelen voor dagelijkse boodschappen. ‘Dit samen met de bijgestelde ideeën over waarden en complete digitale transparantie over retailprijs en -ervaring zorgen ervoor dat shoppers nu nog kritischer winkels selecteren en terughoudender zijn met hun klantloyaliteit.’

Voor retailers met voornamelijk fysieke winkels is het essentieel dat winkels een differentiatiepunt hebben dat verder reikt dan prijs. ´Het is niet alleen belangrijk flexibel met winkelformats te zijn, het is ook belangrijk flexibel te zijn in het aantrekken van shoppers naar fysieke winkels om consumenten een “volledige end-to-end ervaring” te bieden: het opbouwen van merkwaarde, het creëren van een emotionele connectie en het bieden van service en exclusiviteit.´

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie