NFT's van deze merken brengen het meeste geld in het laatje

Onderzoek wijst uit welke merken commercieel succes boeken met hun NFT's: Non Fungible Tokens.

Steeds meer merken experimenteren met het verkopen van NFT's aan klanten. Een NFT is een Non Fungible Token, oftewel het bewijs dat de consument eigenaar is van een digitale afbeelding, digitale merchandise of ander virtueel object. Waar het ene merk zijn NFT-strategie ziet floppen, boekt een andere partij commercieel succes. 

Onderzoek van NFT-website Dune maakt duidelijk welke merken het meeste geld verdiend heeft aan hun NFT's. Het onderzoek kijkt naar de inkomsten uit de eerste verkoop, de tweede verkoop (door de eerste koper) en royalties. 

Nike koploper

Het merk dat tot dusver de meeste inkomsten haalt uit NFT's is Nike. Het verkocht ruim 67 duizend NFT's, die totaal 185 miljoen dollar opleverden. Op grote afstand volgt de nummer twee; Dolce & Gabbana. Dat merk verkocht ruim negenduizend NFT's, goed voor 25 miljoen dollar. Nummer drie is Tiffany (twaalf miljoen dollar), gevolgd door Gucci (elf miljoen dollar) en Adidas (tien miljoen dollar). 

De rest van de top tien bestaat uit Budweiser, Time Magazine, Bud Light, AO en Lacoste. 

Merken die goed scoren, was er vroeg bij met NFT's. Een jaar geleden piekte de NFT-markt en leken er geen grenzen te zitten aan de verkoop(opbrengsten). Sindsdien is de handel enorm gedaald. In mei lag de NFT-verkoop 92 procent lager ten opzichte van september. Ook de doorverkoop en het aantal unieke kopers en verkopers is ingestort. 

Lees verder over NFT's

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie