In de nieuwste Coca-Cola campagne rapt de opkomende Nederlandse rap-artiest HT: 'Why wait for happiness to happen to you, when it's something we can just choose to do'. De commercial moet daarmee duidelijk maken dat geluk een keuze is. (Creatie van de muziek: Ogilvy & Mather Amsterdam.)
De Nederlandse hip-hop artiest helpt in het dagelijks leven jongeren als maatschappelijk werker. Volgens Darre van Dijk, chief creative officer van Ogilvy & Mather, is hij daarom de perfecte keuze voor de film. 'Daarnaast heeft hij een geweldige stem die de film een hele echte en rauwe vibe geeft'.
Verschillende Europese landen hebben een eigen versie (taal)versie van de film. In België wordt de rap gedaan door de Belgisch-Congolese rapper Baloji en in Frankrijk door Akhenaton van IAM. De laatste versie heeft in Frankrijk voor discussie gezorgd onder de fans van deze rapper.
De campagne is het eerste resultaat van de samenwerking tussen Ogilvy & Mather Amsterdam en Coca-Cola.
CREDITS
Chief Creative Officer: Ogilvy Darre van Dijk
Sr. Copywriter Ogilvy: Jesse Ridder
Sr. Art Director Ogilvy: Jurriaan van Bokhoven
Agency Producer Ogilvy: Pirke Bergsma
Account Director Ogilvy: Frouke Vlietstra
Director Caviar: Arnaud Uyttenhove
Executive Producer Caviar: Eva van Riet
Producer Caviar: Lynn Bernaerts
Producer Caviar: Neil Cray
DOP: Dimitri Karakatsanis
Editor the Whitehouse: Martin leRoy
Editor Gentlemen’s Club: Will Judge
Editor Kapsalon: Brian Ent
Colourist Glassworks: Scott Harris
Colourist Glassworks: Matt Hare
Flame Glassworks: Kyle Obley
Nuke Glassworks: Jos Wabeke
Executive Producer Glassworks: Jane Bakx
Producer Glassworks: Christian Downes
Sound engineer Wave: Randall McDonald
Music Ogilvy: Darius Dante
VO: Haris Trnjanin (HT)