Vorige week begon #SR15, behaalde Nederland de finale van het #wkhandbal, werd de Miss Universe titel per ongeluk aan de verkeerde persoon uitgereikt en ging #StarWars in première. Dit was allemaal trending, maar er waren ook andere opvallende trends:
#tegendebakker
Een initiatief van @FrankaHummels: deel met #tegendebakker dingen die freelancers horen, maar die je nooit tegen de bakker zou zeggen. Voorbeeld: “Betalen? Oh. Ah. Ok. Nou ja, ik dacht: dat broden bakken is toch een soort hobby, he? En we kennen elkaar viaviaviavia, dus...” of “Sorry, maar we gaan tóch zelf brood bakken. Onze secretaresse pakt het op. Die kan best aardig bakken.” Mede omdat er op Twitter veel eenpitters actief zijn, werd de hashtag op één dag 17.000 keer getwitterd. Dit en dit waren de meest gedeelde tweets.
(bron)
#lodenleeuw
TUI kreeg vorige week de Loden Leeuw voor deze reclame. En dan word je even negatief besproken op sociale media. TUI wist echter al binnen een dag het sentiment te keren met een prachtige reactie op de ‘gewonnen’ Loden Leeuw. Ze moeten deze actie hebben voorbereid. Ik vind het erg sterk dat je als merk niet met knikkende knieën zit te wachten op de uitslag, maar juist nadenkt hoe je het 180 graden kunt draaien.
Gisteren ontvingen wij van consumentenprogramma Radar de Loden Leeuw 2015. De prijs voor de 'meest irritante reclame' van het afgelopen jaar. Het is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest om mensen te irriteren. Wij willen juist inspireren om op vakantie te gaan en zo weer helemaal tot jezelf te komen.Misschien is de Loden Leeuw zelf ook wel heel erg aan vakantie toe... en wordt hij na een vakantie met TUI ooit nog eens de Gouden Loeki die hij diep van binnen eigenlijk is... ;)
Posted by TUI on dinsdag 15 december 2015
#sjoemelsoftware & #kraamkost
Van Dale maakte vorig jaar de woorden van het jaar bekend. In Nederland is het sjoemelsoftware, in België kraamkost. Opvallend, deze woorden werden online veel minder besproken dan andere kanshebbers.
Succes was er, tot slot, ook voor WNF: de televisieshow #aardeop1 werd een hit. Op de avond zelf werden 7.500 nieuwe donateurs verwelkomd en ook online werd de tv-show veelbesproken. WNF combineerde de tv-show door online veel kabaal (voorbeeld - voorbeeld) te maken en hielden er zo een sterke multimediale strategie op na.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!