Mobile devices zijn wereldwijd verantwoordelijk zijn voor één derde van alle eCommerce transacties. Over het algemeen groeit de smartphone uit als het dominante mobile device, en hiermee vervangt het de tablet. Dat stelt performance marketing technologie bedrijf Criteo, dat vandaag zijn Mobile Commerce Report publiceerde. Het mobile aandeel van de Nederlandse eCommerce transacties is gegroeid met 9% in de laatste drie maanden. Meer dan 50% van de mobiele transacties in Nederland worden gedaan op een iPad, zo stelt Criteo.
Transacties
‘Mobile commerce groeit explosief’, licht Jonathan Wolf, chief product officer van Criteo toe. ‘Binnen de afgelopen drie maanden is het aantal mobiele transacties alleen al in de Verenigde Staten toegenomen met 10%. Bijna in alle markten wereldwijd zijn smartphones het dominante device in mobile, en het feit dat de mobiele schermen alleen maar groter worden zal deze trend alleen nog maar meer versnellen.’ De bevindingen van dit rapport zijn gebaseerd op Criteo’s analyse van individuele transactie-level data van meer dan $160 miljard sales wereldwijd.
Japan en Zuid Korea
De smartphone is de grootste speler wereldwijd, maar nog niet in Nederland. De meerderheid van alle mobile transacties in de V.S., en de meeste grote landen wereldwijd, worden vanaf de smartphone voltooid. In Nederland worden de tablets nog het meest gebruikt voor mobile transacties, met respectievelijk 61% en 65% van de mobile transacties op tablets in Q1 2015 en Q4 2014.
Mobile devices worden nu gebruikt voor het meerendeel van alle eCommerce transacties in Japan en Zuid Korea. Tegen het eind van 2015 zal het aandeel van mobile in de eCommerce transacties naar 30% stijgen in Nederland, en naar 40% wereldwijd, denkt Criteo.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!