De MediaScience Exchange Barometer van juli weerspiegelt de rust van de vakantieperiode waarin we verkeren. Het aanbod via de exchanges is ongeveer gelijk aan dat van juni en komt op 28,4 miljard impressies.
Kijken we naar dezelfde periode vorig jaar, dan zien we een sterke daling van het aandeel desktop (-9,2 %), tegenover en flinke stijging van het aandeel mobiel (7,4 %). Ten opzichte van 2014 is het aandeel mobiel via de exchange verdubbeld. Daarmee is mobiel eindelijk volwassen geworden binnen het digitale landschap. Waarbij mobiel vrijwel geheel bestaat uit smartphone impressies; het aandeel tablets laat een lichte stijging zien van 1%.
Tarief desktop verdrievoudigd
Kijken we naar de ontwikkeling in tarieven, dan zien we een flinke toename ten opzichte van afgelopen jaar. Voor desktop zijn de tarieven zelfs bijna verdrievoudigd. De tablet tarieven zijn meer dan verdubbeld. Vraag en aanbod komen meer en meer op één lijn. Dit is te zien aan de prijs- en aanbodstijging.
Stabilisatie ten opzichte van juni
Ten opzichte van de vorige maand blijven de aandelen op de verschillende devices redelijk stabiel. Hetzelfde geldt voor de cpm tarieven. Vraag en aanbod in impressies via de exchanges stabiliseert deze periode.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!