Premium

MINI verwerkt oud campagnemateriaal tot tasjes

Zo wil het automerk laten zien dat het aan het milieu denkt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

MINI rolde begin dit jaar zijn om de 2014 Cooper Hardtop te promoten. Nieuw onderdeel in deze campagne is het recyclen van oude campagnemateriaal om er duurzame, milieuvriendelijke tassen van te maken.

Het automerk werkt hiervoor samen met , een bedrijfje dat billboard- en bannerproducten hergebruikt en er diverse soorten tassen van maakt.

In dit geval: MINI-reclamecampagnemateriaal wordt gerecycled tot herbruikbare tasjes voor Cooper hardtop-eigenaars in de VS.

Of zoals : ‘Nu hebben alle nieuwe MINI-eigenaren een stukje van de MINI-campagne dat ze met zich mee kunnen dragen, wat een aanleiding kan zijn tot het beginnen van een gesprek over hun nieuwe MINI.’

MINI’s tagline is ‘The new MINI. The new original’ wordt aangepast voor op het label van de tas: ‘This bag is made from used MINI billboards. There is no other like it. Just like you and each MINI.

MINI zegt dat het op deze manier niet alleen zijn eigen ‘footprint’ reduceert door het hergebruiken van materiaal, maar op deze manier zijn klanten wil helpen milieuvriendelijker te zijn.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie