MINI rolde begin dit jaar zijn grootste marketingcampagne ooit uit om de 2014 Cooper Hardtop te promoten. Nieuw onderdeel in deze campagne is het recyclen van oude campagnemateriaal om er duurzame, milieuvriendelijke tassen van te maken.
Het automerk werkt hiervoor samen met Relan, een bedrijfje dat billboard- en bannerproducten hergebruikt en er diverse soorten tassen van maakt.
In dit geval: MINI-reclamecampagnemateriaal wordt gerecycled tot herbruikbare tasjes voor Cooper hardtop-eigenaars in de VS.
Of zoals Mini zegt: ‘Nu hebben alle nieuwe MINI-eigenaren een stukje van de MINI-campagne dat ze met zich mee kunnen dragen, wat een aanleiding kan zijn tot het beginnen van een gesprek over hun nieuwe MINI.’
MINI’s tagline is ‘The new MINI. The new original’ wordt aangepast voor op het label van de tas: ‘This bag is made from used MINI billboards. There is no other like it. Just like you and each MINI.’
MINI zegt dat het op deze manier niet alleen zijn eigen ‘footprint’ reduceert door het hergebruiken van materiaal, maar op deze manier zijn klanten wil helpen milieuvriendelijker te zijn.