De Nederlandse marketing-startup Billy Grace heeft 2,3 miljoen euro groeikapitaal opgehaald om zijn werkzaamheden hier en in het buitenland uit te breiden. Het geld komt van een investeringsbedrijf en particuliere investeerders, waaronder (voormalige) topmensen van Hyves, Inner Circle, The Next Web en Funda.
AI optimaliseert advertenties
Billy Grace gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) om het rendement van online advertenties te vergroten. Dat doet de startup inmiddels voor andere startups en merken als Intersport Twinsport, Patta en TrainMore.
Drie Nederlanders hebben Billy Grace in 2021 opgericht en zijn na een testperiode met een beperkt aantal klanten in de zomer van 2022 live gegaan. Mitch Voskuilen, ceo en medeoprichter van Billy Grace, vertelt hoe het idee voor Billy Grace ontstond: 'We werkten als online marketeers en zochten naar een manier om digitale advertentiebestedingen te optimaliseren. Veel collega-marketeers die we spraken worstelden met dezelfde uitdaging en vonden het lastig om bruikbare inzichten uit de gigantische hoeveelheid (en niet altijd correcte) data te halen. We ervaarden dat AI beter was in het optimaliseren van advertenties en te ontdekken welke marketing-euro een nieuwe klant oplevert. Zo was Billy Grace geboren.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!