MassiveMusic vernieuwt muzikale identiteit UBS

Het muzikale logo is voor het eerst te horen in de nieuwe commercial.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

introduceert het nieuw muzikale logo als onderdeel van de wereldwijde rebranding.

werd gevraagd de muzieke identiteit van de Zwitserse bank op te frissen, zodat deze bij alle touch points als radio, televisie, online en telefonische diensten kan worden doorgevoerd.

‘In de opdracht van de klant stond nadrukkelijk: niet alleen maar piano’, vertelt Tommy Zee, creative director MassiveMusic. ‘En wat krijgen ze van ons? Precies, alleen maar piano. Maar niet zomaar één, namelijk de best klinkende en grootste piano ter wereld.’

Zee vervolgt: &;We wilden een oprecht en muzikaal moment creëren, van mensen voor mensen. Dus in plaats van een vrolijk riedeltje - zoals de meeste muzikale logo&;s van tegenwoordig - kozen we voor een eenvoudige, maar krachtige progressie van drie akkoorden. Deze vertellen samen het verhaal van UBS en passen heel goed bij hun visuele stijl.&;

Michiel Cremers, director of music & brands MassiveMusic voegt daaraan toe: ‘Veel internationale merken hebben zo veel contactpunten en produceren zo veel content, dat ze steeds meer geluid en muziek gaan gebruiken. Des te belangrijker worden duidelijke richtlijnen, die gebaseerd zijn op een muzikale identiteit.’

De wereldwijde rebranding van USB werd op 1 september gelanceerd.

De nieuwe UBS-commercial:

;s questions, with UBS (1)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie