Tegelijk waarschuwt hij ervoor dat marketeers wel weg moeten uit de hoek van de snelle jongens en meiden, of glory boys, zoals hij ze noemt.
Business Leadership
Sprekend op de Marketing Society Annual Conference 2014, liet Glenn, die zijn functie sinds april van dit jaar bekleedt, weten dat er voor veel marketeers nog werk aan de winkel is om serieuzer te worden genomen en om het idee weg te nemen dat marketeers heel goed weten hoe geld uit te geven, maar minder overtuigend klinken als het erom gaat dat ze het verdienen. De voormalig marketingdirecteur zei zich in te gaan spannen om business leadership meer gelijk te trekken en om de verwachting van marketeers te resetten, door hen aan te sproren meer in de richting van het echte hart van de organisatie te gaan denken.
Cross-functioneel
Ik kan me geen bedrijf meer voorstellen dat marketing niet belangrijk vindt en als die er al zijn zullen ze op korte termijn in moeilijkheden komen, aldus Glenn die aangaf dat zijn marketingervaring hem veel voordeel oplevert als CEO. ‘Voordat de crisis uitbrak was er veel vraag naar een ‘safe pair of hands’ op die positie. Tegenwoordig wordt echt gezoicht naar CEO’s met marketingervaring. Er bestaat een goede kans dat de perspectieven voor mensen met onze achtergrond veranderen. Marketing is een filosofie, als je er goed over nadenkt. We zijn ervan overtuigd dat als je klanten echt in het centrum van je business zet, het je enige kans is om het op lange termijn te overleven’
Glenn had ook kritiek op het functioneren van marketeers: Je moet je op zijn minst een keer cross-functioneel verbeteren en dat doen marketeers momenteel veel te weinig. Door een tijdje in sales of R&D te werken leer je de business beter begrijpen.
Bron: Marketingmagazine