Nederland 1 was met 23,6% in het avondtijdvak weer de marktleider. RTL4 had een aandeel van 18,6%. Op de derde plaats staat SBS6 met 9,5. Dat is voor die zender een groei van 0,3 procent ten opzichte van vorige week. Over de gehele dag waren de verhoudingen 22,0, 15,6 en 7,7%.
De publieke zenders behaalden in week 11 ’s avonds 36,0% en over de gehele dag 33,4%. De zenders van RTL Nederland hadden 30,1% en 24,9% en de SBS-zenders 17,3 (+0,4) en 13,9%.
De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) doen het zoals gebruikelijk beter overdag dan tussen 18.00 en 24.00 uur. Over de hele dag hadden ze samen een marktaandeel van 11,1 en in het avondtijdvak 5,9.
Het best bekeken programma van de week was Wie is de mol? met 3.148 miljoen kijkers.
In week 12 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 204 minuten.
Bron: Stichting Kijkonderzoek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!