Vincent Sieben, die in maart van dit jaar werd uitgeroepen tot beste jonge marketeer van Nederland wordt de nieuwe Senior Marketing Manager Global Customer Services Philips Healthcare. Hij is afkomstig van Grontmij Nederland waar hij als marketeer onder meer verantwoordelijk was voor het analyseren van de markt en het ontwikkelen van de marketingstrategie.
Leidende Rol
Sieben, die sinds januari 2014 ook voorzitter is van NIMA Young Professionals werkte al sinds zijn afstuderen in 2007 voor Grontmij, maar is toe aan een nieuwe stap: ‘Als Senior Marketing Manager Global Customer Services binnen Philips Healthcare wordt het mijn uitdaging om wereldwijd de customer service oplossingen in de markt te zetten. De Healthcare markt is volop in beweging en Philips heeft hier een leidende rol in. Ik zie dit daarom als een uitermate mooie kans om mijn carrière een volgende boost te geven.’
Bij zijn uitverkiezing eerder dit jaar tot Marketingtalent of the Year werd Sieben door de jury gecomplimenteerd met zijn sterke case ‘in een sector waar marketing nog niet de positie heeft zoals in veel andere sectoren’. De jury benadrukte met name dat Sieben zich onderscheidde door zijn rol als aanjager van het marketingdenken in de grond-, weg- en waterbouw.
In maart van dit jaar had Tijdschrift voor Marketing/MarketingOnline een vraaggesprek met Sieben naar aanleiding van zijn uitverkiezing