Vanaf deze week ligt de eerste print-editie van online platform Shot of Joy in de winkel. In het 192 pagina’s tellende, Engelstalige independent magazine speelt fotografie een hoofdrol, is er ruimte voor persoonlijke verhalen en reisreportages.
'Het is een kop in de krant die ons raakt: ‘Druk zijn is voor sukkels,”’ zegt bladenmaker Marie Nanette Schaepman (founder van JAN Magazine). “We laten ons vaak genoeg meeslepen en vergeten soms datgene te doen, waar ons hart een sprongetje van maakt. Dat laatste is precies wat wij met Shot of Joy willen bieden, dagelijks op de site, en nu ook in print editie.”
In 2015 begon zij samen met food- en reisjournalist Stephanie Pander en grafisch vormgever en illustrator Charlie Dot shotofjoy.nl, een online magazine dat probeert met kwalitatieve content een volwassen, vrouwelijk doelgroep te bereiken. Een doelgroep die los wil raken van de waan van de dag. Schaepman: 'Online draait het vaak om de aantallen clicks. En laten we eerlijk zijn, op portals als Facebook verlies je het altijd van een dansende cavia. Wij willen iets anders bieden. Kiezen we voor kwaliteit in plaats van kwantiteit.'
De covertekst op deze eerste editie luidt Let’s waste time. Stephanie Pander: 'Gebrek aan tijd, is een groot issue van dit moment. Je eigen leven indelen, je momenten kiezen en tijd maken zowel in werk als privé voor dat wat jij belangrijk vindt; dat is de "nieuwe rijkdom". Iemand die dat voor elkaar heeft, taalt niet naar statussymbolen.'
Het magazine ligt vanaf dit weekend in de winkel. Er is gekozen voor een DIY-distributie met hand-picked verkooppunten door het land. Schaepman: “Geheel in lijn met het magazine kiezen wij de winkels die het best bij ons passen. Op de redactie staat nu een muur van tijdschriften. Willen we straks weer uit het raam kunnen kijken, zullen we de exemplaren zelf rond moeten brengen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!