Mannen- en managementbladen in de lift

Mannenbladen (13 pct), managementbladen (9 pct) en sportbladen (3 pct) groeien het hardst. Vrouwenbladen (-2 pct) moeten daarentegen bereik inleveren, net als de rtv-bladen (-1 pct). Grootste groeiers zijn Ouders van Nu en Santé (beide 20 pct). Sterkste daler is Ariadne Wonen (-22 pct).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Datblijkt uit kerncijfers van Het Oplage Instituut van het eerste kwartaal 2000vergeleken met die periode een jaar eerder.

Nico van Zetten van Audax, uitgever van HP/De Tijd, reageert teleurgesteld opde cijfers: “HP daalt in verkochte oplage met tien procent, terwijl VrijNederland 4 procent verliest en Elsevier 3 procent wint. De daling van HP isdus niet marktconform.” Matthijs de Groot, marketing manager van Sportweek,kan tevreden zijn met een verkochte oplage van 55.000. “We mikken op 70.000en ik dat aantal hebben we op dit moment wel bereikt.”
Opvallende dalers in de totale verspreiding zijn Ariadne Wonen (van 151.690naar 124.662), AVRObode (824.829 naar 808.684), Cosmopolitan (97.690 naar91.460), HP/De Tijd (40.973 naar 37.654), Knip Mode (120.731 naar 113.556),Margriet (447.594 naar 431.808), Nieuwe Revue (119.983 naar 114.806), Privé(349.001 naar 331.167), Residence (50.504 naar 44.671) en Vrij Nederland(67.052 naar 63.876).
Opvallende stijgers zijn Autokampioen (van 54.196 naar 62.431), Breakout!(67.150 naar 74.415), Computer! Totaal (156.749 naar 188.829), Elle (56.668naar 69.536), Elsevier (128.300 naar 132.830), Intermediair Weekblad(242.160 naar 261.992), FEM/DeWeek (36.760 naar 42.240), Men’s Health(45.918 naar 51.773), Ouders van Nu (80.387 naar 99.914), Playboy (98.102naar 122.505), Plus (174.819 naar 224.754), Quote (38.618 naar 43.045,)Santé (64.345 naar 80.923) en Sportweek (34.999 naar 62.649).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie