Dat blijkt uit de online bereikcijfers in augustus 2015, gepubliceerd door GfK DAM (Digital Audience Measurement, 13+ en alle platformen). Volgens de onderzoekers steeg het maandbereik onder vrouwen tussen 13 en 34 jaar naar 40 procent.
Verder bleek dat van vrouwen met interesse in wonen en interieur 44 procent de website of app van Pinterest bezocht in augustus 2015. Deze stijging is het sterkst geweest op smartphone en tablet.
Inmiddels hebben zich 1,6 miljoen Nederlanders geregistreerd voor Pinterest, waarvan 320.000 dagelijks actief zijn. Het grootste deel van hen vrouw.
Bekijk hier de Pinterest tabellen
Bereik in augustus
In de bereikstop-50 van een commerciële toplijst van merken die advertentieruimte bieden zijn geen grote verschuivingen in augustus. Nu.nl komt weer boven de 50% aandeel uit en dat houdt mogelijk verband met het feit dat de Champions League-wedstrijden er vanaf die maand live gestreamd worden.
De gehele top-50.
Adformatie publiceert maandelijks de online bereikstop-50 GfK DAM. GfK DAM is het online bereiksonderzoek van GfK, gebaseerd op een representatief panel van ruim 8.000 personen. In het onderzoek worden alle websites gemeten, bezocht via Windows PC/laptops en mobiele devices, en alle apps gemeten op iOS en Android. Voor een uitgebreide beschrijving van het onderzoek: www.GfK.nl.
Maandbereik Pinterest groeit hard
Het maandbereik van sociaal netwerk Pinterest is in een jaar tijd gestegen van 1,9 miljoen naar 2,5 miljoen in augustus 2015.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement