'Locatie is de nieuwe context'

Het is van belang om te beseffen dat mobiel een heel andere type advertentie kanaal is en vraagt om een specifieke aanpak. Hoe kunnen adverteerders in 2013 mobiele advertenties op de optimale manier inzetten? Hoe verhoog je de kansen op succes in mobiele reclame? Hier zijn een paar tips.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Locatie is de nieuwe context
Een van de belangrijkste voordelen van mobiele reclame is de kans om potentiële klanten direct te bereiken. Wanneer een advertentie relevant is voor een huidige locatie zal een consument hier positief op reageren. Dit maakt locatie gebaseerd adverteren de uitgelezen mogelijkheid voor merken en bureaus om interactie te hebben met de gewenste doelgroep.

Gebruik rich media
Adverteerders stappen snel af van de niet-effectieve standaarden zoals de 300x50 banners. Aantrekkelijke en elegante rich media advertenties worden steeds meer de norm. Het implementeren van rich media campagnes is een ingewikkeld en tijdrovend proces voor reclamebureaus en merken. Bedrijven die deze techniek toegankelijk maken zullen in 2013 flink aan terrein winnen.

Mobiel ad management minder tijdrovend dankzij MRAID
Ad management van mobiele advertenties is een complex gebeuren. Gelukkig is dit proces na de introductie van MRAID 2.0 een stuk overzichtelijker geworden. Dankzij MRAID 2.0 zijn adverteerders in staat om gebruik te maken van allerlei rich media-advertenties in hun mobiele apps. Ook de toename in het gebruik van SDK’s (software development kit) voor mobiele advertenties maakt het voor reclame-netwerken een minder tijdrovend proces om mobiele advertenties in te zetten.

Opkomst van mobiele video consumptie
Eigenaren van mobiele telefoons zijn de snelst groeiende doelgroep in het consumeren van content, met video content als de dominante vorm. Bij video ad management moet rekening gehouden worden met de grootte van het scherm en verbindingssnelheid om gebruikers een goede kijkervaring te bieden. Mobiele video advertenties zijn zeer interactief en een goed schaalbaar medium. Digitale video zal ook steeds meer op nieuwe platforms zoals tabletten en tv's met internet aansluiting bekeken worden.

Ten slotte, met de opkomst van internet video consumptie, wordt voorspeld dat mobiele video zich snel zal ontwikkelen in de komende jaren. Het snel doorvoeren van standaarden voor mobiele video advertenties gaat namelijk ook zorgen voor betere prijzen. Het schalen naar de juiste schermresolutie is de grootste uitdaging voor mobiele video vertoning. Als dit goed op orde is zal het veel gemakkelijker voor adverteerders zijn om hun video-advertenties te plaatsen. Video speelt een steeds grotere rol in de mobiele markt, het is raadzaam om hier bewust van te zijn en nieuwe advertentie mogelijkheden uit te proberen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie