Lidl is in het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot ‘Beste Supermarkt van Nederland’. De supermarkt werd op zes aspecten hoog beoordeeld, namelijk kwaliteit, vers, lage prijzen, aanbiedingen, voorraad en breedte van het assortiment. Wat kwaliteit betreft scoorde geen enkele andere supermarkt beter dan Lidl. Vakblad Distrifood spreekt van een ‘kroon op de jarenlange opmars voor Lidl’, een opmars die jaren heeft geduurd. Distrifood: ‘Ruim tien jaar geleden stond Lidl nog niet eens in de buurt van de top-10. In het Kerstrapport van 2011 scoorde de formule nog maar een gedeelde 13e plaats met Dekamarkt en Vomar. (…) Vorig jaar was Lidl met 7,62 als rapportcijfer nog nummer twee en nu is er dus een eerste plaats.’
Kerst- en Zomerrapport
Winst dus voor Lidl, maar wel een gedeeld eerste plaats. Net als Lidl wist Plus een rapportcijfer 7,59 te behalen (over de gehele linie werden overigens lagere cijfers behaald). Het is de derde keer op rij dat Plus als eerste eindigt in het rapport van GfK, dat overigens twee keer per jaar wordt uitgedeeld; er is een Kerstrapport en een Zomerrapport. Distrifood vindt het een compliment waard aan Plus dat de formule zich op de eerste plaats handhaaft, gezien de marktomstandigheden en het toegenomen belang van prijs. Verder spreekt Distrifood van een ‘ijzersterk rapport’ omdat Plus op zes aspecten een eerst plaats behaalt. Dan gaat het om versafdelingen, voorraad, breedte assortiment, personeel, winkelgemak en winkeluitstraling. Distrifood: ‘Alleen op de prijsaspecten lage prijzen en aanbiedingen ontbreekt de formule bij de beste drie.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!