Het jubileum werd vanavond gevierd in het DeLaMar Theater in Amsterdam met een aantal noviteiten. Zo hebben het Magazine van het Jaar en Mediamerk van het Jaar plaatsgemaakt voor het Magazinemerk van het Jaar. Dat is een logische stap in een tijdperk dat het magazine meer moet zijn dan een printblad. Of zoals de organisatie het noemt: het Magazinemerk van het Jaar is ‘een titel die op meerdere platformen opereert vanuit een 360 graden-visie’.
Daarnaast was er de Jubileum Mercur, die vanwege dat twintigjarige bestaan eenmalig werd uitgereikt. De longlist bestond uit 27 titels die in de afgelopen negentien jaar Lancering of Magazine/Mediamerk van het Jaar zijn geworden of de Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines hebben gewonnen. Het publiek kon erop stemmen.
Donald Duck, Elsevier Weekblad, Glamour, Libelle en Linda. haalden de shortlist. Donald Duck won.
Mercurs 2017
Mercur Magazinemerk van het Jaar
Libelle (Sanoma Media)
Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines
Luc van Os (ceo Hearst Netherlands)
Mercur Artdirection van het Jaar
ELLE, ELLE Eten en ELLE Decoration (Hearst Netherlands)
Mercur Reportage van het Jaar
‘Dan ben ik maar een nazi’, Elsevier Weekblad (One Business)
Mercur BeLOFte van het Jaar
Emiel Brinkhuis (Winq – MediaMANsion)
Mercur Merkinnovatie van het Jaar
Tina de Musical (Sanoma Media)
Mercur Cover van het Jaar
Harper’s Bazaar (Hearst Netherlands)
PostNL Mercur Marketingactie van het Jaar
Donald Duck ‘Duckmomentjes’ (Sanoma Media)
Aldipress Mercur Lancering van het Jaar
Quest Junior (G+J Media)
Corelio Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar
Marieke ’t Hart (VROUW/TMG)
Betapress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar
Primera XL Brummen
Jubileum Mercur
Donald Duck
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!