Lay’s Crunchfunding is een online platform dat draait om samenwerken en het delen van enthousiasme. Ofwel, wat kun je voor elkaar krijgen met een paar zakken Lay’s chips en de juiste mensen?
Het eerste project dat inmiddels van start is gegaan, is de creatie van de ‘Lay’s Zomerhit’. ’PepsiCo vraagt Lay’s consumenten om acht weken lang hun muzikale skills of hun muzikaal enthousiasme te tonen via social media. Onder leiding van talent Nielson kiezen of creëren de Lay’s fans de melodie, beat, tekst, muzikanten, vocals en titel van hun eigen zomerhit.
Daan de Waal, Jr. Brand Manager Lay’s: ’In de afgelopen jaren hebben we geleerd dat Lay’s consumenten enthousiast zijn over het merk en graag participeren in creatieve campagnes. Daar bouwen we op voort.'
De lancering van Lay’s Crunchfunding valt samen met de lancering van onze nieuwe Benelux brandsite. Ook deze website is ontworpen om de interactie met de Lay’s fans te verhogen.
Zowel de Lay’s website als het Crunchfunding project zijn ontwikkeld door LikeFriends. OMD is verantwoordelijk voor de mediastrategie. Voor de samenwerking met Nielson tekent influencer marketing bureau Storyboard.