De retailer wil niet het overgestileerde 'showroom'-wonen laten zien, wat consumenten doorgaans in commercials en woonbladen voorgeschoteld krijgen, maar het wonen van alledag en van iedereen. Dat is de belangrijkste inspiratiebron voor de producten en services die Kwantum biedt, zegt communicatiemanager Letteke Bens.
De nieuwe campagne die ontwikkeld is door Canday moet dan ook een belangrijker gewicht toekennen aan user-generated social content, die zowel Kwantum als zijn klanten op ideeën brengt om eigentijds wonen voor iedereen bereikbaar te maken.
Tien retailtrends
Bens: ’Om een actuele retailformule te blíjven, moet je continu verjongen. Daarom heeft Kwantum de succesvolle campagne "Daar woon je beter van!" aangescherpt op basis van 10 belangrijke retailtrends.' Samen met Canday heeft Kwantum de afgelopen maanden gewerkt aan het verankeren van de trends in het denken en doen. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe integrale campagne die behalve het jubileum vooral ook het echte wonen moet vieren.
De tien trends zijn: 1) Absolute transparantie, 2) Campagnes moeten ’Always ON’ zijn... 3) …maar kunnen op minder aandacht rekenen van de consument 4) De consument creëert zelf content 5) Influence neemt de rol van influencers over 6) Aanbod maakt plaats voor gevonden worden 7) Social shopping experience 8) Omnichannel benadering, maar dan écht 9) Personalisatie en relevantie 2.0 10) In een wereld met onbegrensde mogelijkheden wordt ’Echt’ meer waard
User-generated content
'In plaats van te dicteren hoe wij als retailformule eigentijds wonen bereikbaar maken voor iedereen, stellen we ons op als mogelijkmaker', zegt Bens. 'De kracht van de social community is leading. Consumenten laten graag via hun sociale kanalen én die van Kwantum zien hoe zij hun huis hebben ingericht met producten van Kwantum en andere aanbieders. Wij gaan hiervoor, nog meer dan voorheen, een podium bieden. De content die dit oplevert, is vervolgens deelbaar ter inspiratie van bezoekers die zich aan het oriënteren zijn. Het moment was aangebroken om "Daar woon je beter van!" door onze eigen klanten via user-generated content te laten bewijzen.'
Bureau: Canday
Creatieve Directie: John Lommers
Client Services Director: Hans Vermeulen
RTV Producer: Hennie Bouwe
Strategie: Carlijn Danser & Leila Mulder
Concept & Art: Bernd van den Thillart
Concept & Copy: Ruud van Esch & Barry de Waal
Project Management: Saskia Donders
Klant: Kwantum
Eindverantwoordelijke Strategie: Letteke Bens-van den Berg
Eindverantwoordelijke Creatie: Mariska Wijnands
Productie TVC: Lukkien
Producent: Peter Derksen
Regisseur: Alain Friedrichs
D.O.P.: Daan Nieuwenhuijs
Fotograaf: Eelco Keizer
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!