Premium

Kunstenaars aan het woord over commercial Hyundai

Behind the scenes-video's tonen werk van straatkunstenaar en beeldhouwer voor nieuwe commercial.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hyundai laat zien hoe de commercial &;meer dan het oog ziet&; voor de Hyundai i20 tot stand kwam.

De street art die te zien is in de video, is speciaal voor de commercial bedacht. Het werk doet denken aan het werk van Banksy, waarop het - blijkt in de video - ook is geïnspireerd. Ook is in de commercial een klein mannetje te zien dat door een beeldhouwer uit Madrid is ontworpen. Hij legt in de making of uit hoe hij te werk gaat. 

Behind the scenes
Marco Sobreviela legt zijn werkproces uit.

Street artist JPS vertelt hoe hij in deze wereld terecht kwam en wie hem inspireerde. 

De commercial

Credits
Agency: Innocean Worldwide Europe
Creatives: Andy Wyton (Creative Director), Chris Kirk (Creative Director)
Director: Dom & Nic
Producer: John Madsen
Agency Producer: David Shute
Production Company: Outsider / Twentyfour-Seven
Post-production: Framestore
Music track: Hard Equation
Artist: Nerina Pallot
Acengy lokale adaptie Nederland: 360 Degrees
Agency Media inkoop: Havas Media

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie