De campagne werd ontwikkeld door Alfred International.
Het uiterlijk mag dan zijn vernieuwd, Kips verkoopt sinds 1910 dezelfde boodschap: ‘de lekkerste leverworst volgens oud familierecept met de beste ingrediënten’.
In de film is een medewerker van Kips te zien, die overal waar hij komt wordt toegezongen met het liedje ‘Liever Kips leverworst, dan gewone leverworst’. De medewerker krijgt daardoor geen mogelijkheid om te vertellen welke andere producten Kips ook produceert.
Kips wil daarom met de nieuwe verpakkingslijn en campagne zijn andere producten als de thee- en grillworst, grillworst, Javaanse balletjes en roompaté in de spotlight zetten.
De campagne is vanaf 12 oktober te zien op tv, outdoor, print en op billboards bij FC Twente.
Credits
Klant: Zwanenberg Food Group
Eindverantwoordelijke klant: Jo‐Anne Krepel - Van der Laan, Germa Olthof, Sanne Westdijk & Fred Moolhuijsen
Bureau: Alfred International
Strategie: Kelly Philipse
Creatie: Aad Kuijper & Patrick de Zeeuw
RTV: Charlotte Kempers
Account: Mireille Elberse & Mette Ouborg
Productiemaatschappij: Jonkers Hofstee FIlm
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbra Pronk
DOP: Gabor Deak
Offline Montage: Michael Horvers @Postoffice
Colourist: John Thorborg @Postoffice
Online: Patcharee Sa-ardkibnun @Postoffice
Muziek: Good Sounds