Via tv, radio, outdoor, online en pr werd heel Nederland opgeroepen om een klein gebaar te maken door digitaal een lief bericht achter te laten.
Bij een donatie werd je bericht verwerkt in een kilometerslange gebreide supportsjaal. Dit laatste resulteerde in een sjaal van 10.123 kilometer. Vandaag werd de sjaal rond het politieke hart van Den Haag gelegd om daar aandacht te vragen voor een jeugdzorgbeleid waarbij het belang van het kind voorop staat.
Naast het pr- en activatietraject zijn er ook een tv- en radiocommercial ontwikkeld. In de tv-commercial vertelt ambassadeur Johnny de Mol over het belang van kleine gebaren en de schrijnende situatie voor ruim 100.000 kinderen in Nederland. De supportsjaal is de rode draad waarmee de kinderen letterlijk verwarmd worden.
De campagne heeft een free publicity waarde van 3.341.395 euro gegenereerd.
CREDITS
Verantwoordelijk bij klant: Joep Verboeket, Daphne Schreuder, Ellen Buenk, Suzanne Nakhla, Marjanne Vroom, Carina Noordervliet
Bureau: The Gardeners
Creatie: Nikki de la Rambelje, Sjoerd Bongertman
Account: Nadine Marcar, Renée Schenk
Pr: Xanne Liebregts, Laurien Vest
Productiemaatschappij: The Boardroom & Made for Digital
Regisseur: Eva Julia Manneke
Producer: Eva Boon, Jacques Vereecken
Geluid: Massive Music
Fotografie: Peter Sabelis
Online campagne: Happy Leads, Growing Minds
Klant: Stichting Het Vergeten Kind
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!