Kentucky Fried Chicken maakte in Engeland en Ierland een enorme crisis door toen bleek dat een nieuwe leverancier de kip niet kon leveren. Honderden KFC's moesten hun deuren sluiten.
Interessant aan de case was de wijze waarop KFC zijn crisiscommunicatie deed: met de nodige zelfspot. Nu loopt er bij humor in crisiscommunicatie een dunne lijn tussen geslaagd en volledig mislukt, maar KFC bleef aan de goede kant.
Op Twitter (zie onder) plaatste het bijvoorbeeld een FAQ openend met de zin: You had one job KFC...
Vrijdag kwam het met een paginagrote advertentie in Britse ochtendkranten. KFC had een beetje met zijn letters gespeeld.
De FAQ op Twitter: 'There is gossip in the hen house':
There's gossip in the hen house, here's the facts...
— KFC UK & Ireland (@KFC_UKI) 21 februari 2018
*UPDATE: Now none of our team members will lose out financially this week. pic.twitter.com/8F6ipUvIuc
Vrijdag plaatste het dit bericht. Knackered betekent uitgeput, doodmoe.
Happy Fry-day pic.twitter.com/E2DOxiznH0
— KFC UK & Ireland (@KFC_UKI) 23 februari 2018
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!