Het is het eerste resultaat van de verbrede samenwerking tussen KFC Nederland en Ogilvy & Mather Amsterdam die eerder deze maand al werd aangekondigd. Ogilvy & Mather, al verantwoordelijk voor KFC’s retail account, won eerder dit jaar de pitch voor het Brand/ATL account.
KFC zegt onderscheidend te zijn op de fastfoodmarkt. 'In tegenstelling tot andere partijen serveert KFC "echt voedsel": verse kip, ter plekke bereid in de restaurants. 100% Real Chicken.'
Darre van Dijk, Chief Creative Officer Ogilvy & Mather Amsterdam: 'Als bureau geloven we in story telling en KFC heeft een bijzonder verhaal. Onze mix van internationale en nationale creatieven in het bureau, laten het bijzondere van dit verhaal zien in deze eigenzinnige campagne die de basis legt voor nog veel meer "what's real" stories.'
Bart de Kool, KFC over de nieuwe campagne: 'Hiermee brengen we datgene onder de aandacht wat KFC zo “Finger Lickin’ Good” maakt. KFC Nederland is dit jaar een van de eerste landen die de wereldwijde slogan introduceert.'
De campagne is te zien in print, outdoor, instore, online en heeft als blikvanger een tv-commercial. Deze werd geregisseerd door Sven Super van productiemaatschappij In Case of Fire.
Credits
KFC Nederland: Bart de Kool, Alexandra Huizer, Marinho Bouwland
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Creative Director: Tolga Bueyuekdoganay, Patrick van der Gronde, Wayne Ching
Strategy: Johan Karper, Chantal van Binsbergen
Art: Tolga Bueyuekdoganay, Esra Bueyuekdoganay|
Copy: Wayne Ching, Sascha Walstra, Patrick van der Gronde
Design: Geertjan Tromp, Colin Tossijn
Agency Producer: Melissa Nieveld
Account: Monique Lissenburg, Jantine Wigboldus
Production company: In Case of Fire
Director: Sven Super
Executive Producer: Arjan Oosterveer
DOP: Gabor Deak
Editor: Joppo, De Grot
Online & Grading: Tim van Paasen en Daniel Falkenhagen Corte Real, The Compound
Sound design & mix: Marcel Bultman, Post Office
Music: Music Director & Massive Music