Foto: Nathalie Peters (met bloemen) en vice-voorzitter Auke van den Hout
Tijdens de Algemene Ledenvergadering in Hotel Arena gistermiddag maakte Van Heukelom zijn aftreden bekend. Hij heeft de functie van IAB-voorzitter nu vier jaar vervuld en blijft als bestuurslid actief. Nathalie Peters werd met algemene stemmen van de aanwezig leden aangenomen als zijn opvolger. De wisseling van de wacht gaat in per 6 april.
In een terugblik op zijn voorzitterschap onderscheidde Van Heukelom drie fases. De eerste fase die ongeveer anderhalf jaar duurde was die van ‘puinruimen’. Daarna volgde de fase van ‘bouwen’, en in de derde fase die recent is aangebroken is het volgens Van Heukelom tijd om te gaan ‘zaaien’. Zoals hij onlangs in Adformatie aankondigde, is het de intentie om de scope van IAB Nederland sterk te verbreden van alleen online advertising naar het volledige gebied van digitale marketing.
Nathalie Peters is al vele Jaren actief in de online advertising wereld. Ze vervulde managementfuncties bij Tribal DDB en Initiative Online en is momenteel Commercieel Directeur en lid van het management team bij IPG Mediabrands. Sinds vorig jaar is zij daarnaast tevens bestuurslid van IAB Nederland.
Als bestuurslid heeft Peters mede bijgedragen aan het formuleren van deze nieuwe strategie, die gistermiddag op instemmende reacties vanuit de leden mocht rekenen. Op 2 april volgt nog een aparte sessie waarin Van Heukelom de wensen en ideeën van leden wil horen.